Novosti test: “Alfa Đulijeta 1,4 tb multier”

P. ŽIVKOVIĆ

27. 11. 2012. u 12:17

Nova uzdanica i pleni sve, a onaj ko ima zadovoljstvo da sedne za njen upravljač verovatno se oseća romantičnijim od Romea

ROMEO se, prema Šekspiru, “smrtno” zaljubio u Juliju na prvi pogled. Zaljubljivanje u “alfa đulijetu” traje, čini se, koliko i treptaj oka.

Nova uzdanica italijanske “alfe” pleni sve, a onaj ko ima zadovoljstvo da sedne za njen upravljač verovatno se oseća romantičnijim od Romea. I bar jednako uzbuđen. Lepa, uzbudljiva, razigrana, u najkraćem, to je nova “alfa romeo đulijeta”.

Na testu “Novosti” imali smo prelepu, belu “đulijetu”. Ono što je nas impresioniralo jeste, naravno uz lepotu, tehničku savršenost i izuzetnu kabinu vozila - jedinstven osećaj dok ste za volanom.

A kako i da ne uživate kad ova “lepotica” ima svega 1.368 kubika, a pri tome uspe da “razigra” čak 170 “konjića” (postoji i verzija “kvadrofolje verde” sa 235 KS). Inače, ovaj automobil ide kao “navijen”. Kada se doda gas, odmah sledi reakcija, a kada se malo jače stisne papučica, auto se prosto “ozari”.

Sportsko, neko bi rekao pretvrdo vešanje doprinosi izuzetnom uživanju kada se “peglaju krivine”. Na auto-putu smo jedva uspevali da ne prekoračimo brzinu, i to ne od straha od presretača... Turbina vas neodoljivo mami na “greh”, jer kada stisnete pedalu gasa, ona jednostavno “podvrisne” i zaista je potrebno mnogo samokontrole da se oduprete “zovu brzine”. Pri tome, ovaj 1,4-litarski “multier” motor - a možete da birate između tri opcije režima rada, veoma je i štedljiv. Na našem testu smo imali prosečnu potrošnju, tek nešto veću od 6,5 litara.

NAJMLAĐA JULIJA IME “đulijeta” je dva puta “iskorišćeno” u italijanskom “Alfa Romeu”. Prvi put to je bilo 1954. godine, a drugi put 1977, kada su se na velikoj sceni pojavila dva automobila sa ovim imenom.

Ova “alfa đulijeta” u kabini ima sve što imaju savremeni automobili, ali i mnogo više šmeka - italijanskog. Tu je i natpis “benzina” ili “akva”... Tu su i raznorazni sistemi, od “start-stopa”, pa do ABS, ESP, pa sjajan obruč upravljača, sportski kokpit, sjajno dizajnirana ergonomska sedišta...

I da se vratimo na početak priče. Nije svako Romeo. Ne mora svako da voli “đulijetu”, baš kao ni “alfu”, brend koji ili vole bezgranično ili ga nipodaštavaju. Trećeg nema. Kažu, “alfa” se voli ili ne voli. A u “đulijetu” se, da parafraziramo, ili zaljubite ili čekate neku drugu princezu.

INFO

DIMENZIJE

Dužina 4.351 mm

Širna 1.798 mm

Visina 1.465 mm

Masa 1.300 kg


SPECIFIKACIJE

Motor 1.4 TB multi-er

Snaga 170 KS

Obrt.moment 230 nm

Od 0 do 100 km/čas 7,8 sek.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

don

27.11.2012. 20:59

Mislim da Alfa pravi najruznije instrument table na svetu. Ja jos nisam video nijedan njen model, a da nema nekakvih gluparija i bezbroj nekakvih kanala u koje potrpaju instrumente, kao da ih skrivaju i od samog vozaca.

djene

28.11.2012. 13:18

@don - hahahaha , pa lepo pise gore u tekstu alfu ili volis ili ne volis ! Ja je obozavam , vozim alfe vec nekoliko godina (tacnije 5) i ne bih menjao ni za sta . E sad vidi ja postujem da svako ima svoje misljenja ali to sto si ti rekao stvarno ne pije vodu . Uostalom ako ne volis alfe vec samo cekas neku vest da ih napljujes (pretpostavljam da vozis svemirskog golfa( :) onda nemoj ni da komentarises , lepo kad te ne zanimaju ti to zaobidji !

don

28.11.2012. 23:07

@don - Kad tako negde procitam likove koji padaju u trans kad vide neku Alfu, pomislim da cu videti neki od modela na svakom cosku, a ja jedva da primetim jedan u nedelju dana. Vozim Mazdu 6 1.8 benzinca, jos aktuelni model i ne bi je menjao za 10 Golf 7-ca, a ni za 50 Alfi kao sto je tvoja.

Tesa

04.12.2012. 09:02

@don - eeeee.... drug. ako si kojim slucajem i vozio alfu sigurno joj nisi pruzio pravu sansu. probaj jos jednom-posudi od nekog najveceg krsa, samo je bitno da je alfa, dizela ili benzinca, stisni gas .... ako ti se na svidi vrati se svom japanskom zum-zum trotinetu i dobro otvori oci pa mozda i vidis alfu.

Milan

04.02.2013. 17:19

@ - Najsmjesnije je da vrhunskim majstorima dizajna pricas o dizajnu instrument tabli... Pa jedan Audi za glavnog dizajnera ima Italijana...

Milan

04.02.2013. 17:19

@ - Najsmjesnije je da vrhunskim majstorima dizajna pricas o dizajnu instrument tabli... Pa jedan Audi za glavnog dizajnera ima Italijana...

147ss

14.04.2013. 16:14

Odaziv kupaca je rekao svoje, nažalost daleko je to od vau kojeg je imala 147. Meni osobno nije nešto sjela unutrašnjos, izvana je lijepa.. Po stranim testovima zamjeraju joj nisku kvalitetu u unutrašnjosti obzirom na Golf, BMW,Ford,Audi..